Takaisin uutishuoneeseen >>

Lehdistötiedote, 2023-05-11

Båstadgruppen ostaa Guardio Safetyn

Båstadgruppen AB on ostanut Guardio Safety AB:n, joka omistaa ja jakelee ammattikäyttöön tarkoitettuja kypäriä ja kuulosuojaimia. Yrityskauppa on arvokas lisä Båstadgruppenin nykyiseen työvaate-, jalkine- ja käsinetarjontaan, ja se vahvistaa entisestään konsernin asemaa johtavana teollisuus- ja rakennusalan toimittajana.

Båstadgruppen aloitti toimintansa vuonna 1907 valmistamalla puisia tossuja. Nykyään yritys on yksi Pohjoismaiden johtavista työvaatteiden, kenkien ja käsineiden toimittajista. Yrityksen asiakkaita ovat teollisuus- ja rakennuskaupan sekä profiili- ja tapahtumateollisuuden jälleenmyyjät kaikkialla Euroopassa. Vuonna 2019 Båstadgruppen siirtyi Storskogenin omistukseen, ja sen jälkeen konserni on tehnyt useita yritysostoja: Sandryds (South West, Smila), Top Swede ja Matterhorn. Guardio Safetyn hankinta laajentaa Båstadgruppenin tarjontaa entisestään.

Guardio Safety omistaa ja jakelee ammattikäyttöön tarkoitettuja kypäriä, joissa on ainutlaatuinen integroitu MIPS-järjestelmä, sekä kuulosuojaimia, joissa on integroituja toimintoja. Yrityksellä on neljä työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Tukholman Huddingessa. Yrityksen tuotteita myydään tällä hetkellä Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Sveitsissä. Guardio Safetyn toimitusjohtaja Nawar Toma ja muu henkilökunta jäävät yrityksen palvelukseen yrityskaupan jälkeen.

"Odotamme innolla, että meistä tulee osa Båstad-konsernia, ja olemme vakuuttuneita siitä, että liiketoiminnot täydentävät toisiaan ja kehittyvät hyvin yhdessä.Meillä on nyt entistä paremmat mahdollisuudet jatkaa turvallisemman työympäristön edistämistä rakennus- ja teollisuusaloilla", sanoo Nawar Toma, Guardio Safetyn toimitusjohtaja.

Båstadgruppenin toimitusjohtaja Jonas Cedås pitää yritysostoa tärkeänä askeleena Båstadgruppenin strategisessa liiketoiminnan kehittämisessä: "Olemme erittäin tyytyväisiä, että Guardio Safety tulee osaksi Båstadgruppenia. Yritysosto on strategisesti tärkeä ja tuo ryhmään uuden tuotevalikoiman.Näemme myös monia hienoja synergiaetuja toimituksissa, varastoinnissa, logistiikassa ja asiakassuhteissa", sanoo Jonas Cedås.

Guardio Safetyn osto saatiin päätökseen 10. toukokuuta 2023.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:

Jonas Cedås
CEO, Båstadgruppen